onsdag 16 juli 2008

Rosenträdgården i Nora

Gör verkligen skäl för namnet.

Här finns ca 500 rosor.

Och för dagen blommade 185 st

Ägarinnan har även en liten butik, där hon säljer allt med rosor på.

Så för alla som gillar rosor måste detta vara en liten dröm.

Det finns givetvis andra blommor och fina rabatter att se.

En stor damm och lusthus finns.

I lusthuset fick Anna och jag inta fikat eftersom regnet kom precis då.

Men det gick bra det med.

Anna hade med sig stora fina vinbärs muffins. Så goda.


Man kan även köpa perenner och rosor.

Jag handlade två perenner á 25 kr st.


Utsikt från lusthuset, dammen och rosgården skymtar bakom fönstren.


I dag har familjen varit på en annorlunda utflykt.

Dottern tillbringar 1 vecka i sommarstuga nere i Laxå trakten.

Och vi var bjudna dit på grillat.

Ja jag tror vi hamnade i världens ände, men en riktig trevlig miljö.




Dessa stora djur var närmaste grannar, för sedan var det bara skog och skog.

Men jag förstår att hon tyckte att detta är livet.

1 kommentar:

Merja sa...

Fina Gutefår!! Skulle inte heller ha nåt emot så trevliga grannar:)
Utflykt till Rosengården utan mig!!