fredag 18 juli 2008

När man får oväntat besök

Det är lite svårt att komma på besök i min trädgård (enligt vissa).

Så då tar de saken i egna händer.

Dyker bara upp.

Men med korgen full av fika.

Det kallar jag vänner med ja jag vet inte vad jag skall kalla det för.

Men det var ett trevligt oväntat besök.


På em åkte jag hem till Maria.

Jag skulle få humle till mina störar.

Och nog fick jag humle allt och karln fick gräva.

Men det var inte det ända jag fick.

Saken på bilden som hon gjort själv.

Vad man kan hitta på fina saker att göra.

Perenner fick jag också.

6 kommentarer:

maloppa sa...

Åh va härligt med sådana vänner. Alltid lika kul med spontana besök vare sig man blir "utsatt" eller utför dem själv. Brukar ofta ta med mig kaffebröd o kila över till någon jag inte träffat på ett tag. Många inspirerande trädgårdar har du ju oxå hunnit med att besöka. Själv har jag ägnat semestern åt barnen så nu när jag är barnledig men jobbar ska jag försöka ta mig in till Göteborgs lustgårdar o strosa någon dag. Ha det så gott!

Hannele på Hisingen sa...

oj, så trevligt.

Elisabeth sa...

Det er jo så herlig med slike venner, jeg pleier å si at de beste beøskende er de som bare dukker opp. Og når de t.o.m har med mat, ja da er det jo bare toppen!

Katarina sa...

Vad trevligt med vänner som dyker upp med fikakorg!!! Det har jag faktiskt aldrig varit med om...
/Katarina

Sussie sa...

Kul med spontana besök, det blir man alltid glad av :) Vilken fin sak hon har gjort. Ha en fin dag, kram.

karina sa...

Hejsan!
Tack för rundvandringen i trädgårdarna. Ska titta närmre på angatorps för jag gillade gräsgångarna. Har tänkt något åt det hållet när mina rabatter börjar bli klara och ska fortsätta att utöka med fler. Såna vänner skulle jag behöva, skönt att inte behöva ha frysen full med fikabröd "ler". Ha det gott, Karina.