tisdag 8 januari 2013

Frön frön

                                                                   bild lånad från odla

I dag fick jag mail från Odla. Hade en plan innan att jag bara skulle handla tre sorters blommor i år
Tagetes
Ringblomma
Zinnia
Men efter detta mail kan jag nog inte hålla mig till ynka tre sorter. Just nu på vill ha listan från Odla

Zinnia old mexico
Tvillingsporre
Taggvallmo
Tagetes starfire mix
Tagetes red cherry
Sommar rudbeckia cherry brandy
Solros vanilla ice
Solros black magick
Luktärt velvet cream
Pionvallmo black swan
Ringblomma triangle flashback
Ringblomma neon
Rosenskära candy stripe
Rosenskära psyche white
Jättevallmo Royal wedding

Ska sålla ner listan för så här många vill jag inte ha, det vet jag. Några är mer favoriter än andra.
Många är ju bara och så direkt på plats och det är ju behändigt. Funderar lite till, skall även låna en  annan katalog, finns kanske något i den också?

Ha det bra i era frö tankar.

7 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Hoppsan...det är lätt att listan blir lite för lång. Vallmon på bilden den tänker du väl iallafall inte sålla bort, den är underbart snygg. Ställer mig på kö för att tigga några fröer i höst.
Ha det gott i frö världen.

Kerstin sa...

Haha, sitter också precis och tittar i odlas lista. Jag hade tänkte jag inte alls skulle beställa några frön i år för det tenderar till att bli mycket mer köpt än vad det blir när jag köper i affären. Men efter det här mailet är det nog kört för mig med...

Lycka till med att sålla ner listan och ha en riktigt trevlig dag!

/Kerstin

Solstrimmor sa...

Så du är också igång! Många på din önskelista minsann:)

Kram Eva-Mari

Furulunden sa...

Tørr nesten ikke se i frøkatalog jeg. Det er så vanskelig å velge noen få...;)

Alen Trädgård sa...

Det är fullständigt livsfarligt att kolla på fröer :) Blir alltid mer än man tänkt sig:) Ha det gott/Monne

Annika Christensen sa...

Det var en fin vallmo!
Vill jag också ha...
Annika

Hannele på Hisingen sa...

Härligt pyssel!