lördag 14 april 2012

Dvärg kochin höns

 Var i Asker på försäljning av höns, ankor och gäss. Dessa svarta dvärg kochin gillade jag, men jag hann inte ens fundera på att köpa dem innan de var sålda.

 Den här snygga gråa tuppen och hönan såldes var för sig. Men det var likadant här, jag hann inte med innan de var sålda,

Här i buren är det 5 dvärg kochin höns. Den mörkbegie hönan såldes direkt.
Den grå till vänster och den beige längs till höger vart mina.
Gissa om jag är glad.
Försäljaren sa att den gråa väntar på att få ruva.
Ska jag låta henne göra det, tuppen min är ju dvärg kochin.
Kan ju bli små kycklingar av det.
Vi får se vad som händer.
Ha det bra.

8 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Söta, man får ställa sej i kö....

Alen Trädgård sa...

Åh vilka sötingar:) Vi var på mässa nu i helgen i Älvsjö och där hade de vita vackra dvärgsilkeshöns:) Sådana skulle jag vilja ha:) Ha det gott/Monne

ullis sa...

Grattis till dina fynd!
När vi kom ca 5 min över 11 var alla hönor redan sålda, tuppar fanns kvar men det var jag ej intresserad av...
Å, klart du ska låta dem ruva... jag vill ju ha kycklingar: ställer mig i kö om det skulle bli några till salu med tiden!
Kram Ullis

Lotta 8`) sa...

Hej hopp :) Vilka fina höns, just kochin är så fina. I år har jag verkligen funderat på att skaffa höns men tror inte jag kan ha dem på vintern, klurat lite på sommarhöns? Hurdant hönshus har du? Kan du inte fota och berätta lite, berätta hur du gör på vintern. Går de fritt eller inhägnat? Hur mycket skötsel behöver de? Jag är så nyfiken :)
Ha det bäst.

Suss o Kai sa...

Oj vad kul grattis till dina nykomlingar :) Kram Suss

Gela sa...

Vad härligt det låter jag vill ju också så gärna ha höns... få se hur det blir. Önskar dig en fin fin kväll/Gela

Anette sa...

Spännade! Grattis till tillökningen får man väl säga. /Anette

Hatty sa...

Vilka fina! jag har själv några Dvärgkochin tycker de är så fina..:) Kram Hatty