måndag 4 juli 2011

Två nya saker

I
I dag har jag gjort två nya saker som jag aldrig tidigare gjort.
På förmiddan åkte vi till ett grustag här i närheten för att jag skulle titta på vilket telefon nr det hade. Men när vi kom dig stod det inget nr på skylten. Och det är så att jag var vid ett annat grustag för några dagar sedan och fy vad jag kände mig bortkommen, så nu tänkte jag att jag ringer istället. Men icke det fanns inget nr, så vi åkte in och det stod en sådan här "traktor" där och jag gick fram och förklarade mina ärenden och det slutade med att han tog mig med på en tur runt grusgropen och jag fick titta vilka olika storlekar det fanns på stenen. Det kunde jag aldrig tro att jag skulle få åka i en sådan stor maskin, men kul var det. Säger inte vad sonen så om mitt besök i traktorn.

Nu i kväll så har jag provat på Zumba i Stadsparken i Örebro. Det var också roligt, men inte hade jag de rätta movsen. Men vad gjorde det jag hade roligt. Så nästa Måndag bär det av igen till Örebro.

Bilden är lånad från nätet.

8 kommentarer:

Helén sa...

Va kul att få en sightseing på ett grustag...hihi, vilken service:) Min arbetskamrat skulle osså på Zumban i Örebro....coolt!//Helen

Rosor och Pioner sa...

Huvudsaken är att man har kul, movsen de kommer säkert.

Kram Susanne

Merja sa...

Heja Britt!! Du är inte bangen:)

Lena/isklockan sa...

Hi hi kul med nya saker. Zumba provade jag på i våras . Jätte kul men svårt. Nu väntar jag på att börja igen till hösten.

Kram

Alen Trädgård sa...

Ja det var ju en annorlunda tur;)) Alltid roligt att pröva på något nytt:) Ha det gott/Monne

Bea sa...

Fniss... vilken tur!
Zumba verkar omåttligt populärt :)
Kram /Bea

Tant Otteskrufv sa...

De gamle har rätt, det finns alltid något nytt att prova på här i livet!

Anonym sa...

Va kul med rundvisning och Zumba. Får man fråga vilket grustag det va?? Lite nyfiken är man ju :-)

Zumba är himla kul, jag har kört både höst och vår i Linde. Vansinnigt roligt!!

Ha de gott
Inger