lördag 14 maj 2011

Nya inköp

 Hosta pizzaz

 Klematis Multi Blue


Klematis Westerplatte

14 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Fina inköp. Multi blue funderar jag på att köpa och ha tillsammans med rosen New Dawn . Om nu rosen kommer nån gång. Har väntat länge. Skulle få en sån när jag tog en prenumeration på Allers Trädgård i vintras. Annars får jag köpa en ..:-))

Kram

Helén sa...

Vilka underbara nykomlingar! Multi Blue har ju en sån fantastisk färg, svår att motstå, ha det gott! //Helén

Suss o Kai sa...

härliga växter du köpt in :) hostan är ju så fin med sina fina blad, clematisen är ju alltid snygg Kram Suss

Laila sa...

Ååå, Multi Blue, grattis! Hade den för två år sedan och den blommade överdådigt hela säsongen men strök med under den svåra vintern. Tack vare din bild sätter jag upp den på inköpslistan igen.
Önskar dig en varm och skön fortsättning på helgen!/Laila

Louise sa...

Kul med hönor! Min man vill gärna ha några i trädgården men jag tror inte att det är så bra i ett samhälle bland alla hus! Ullungrönnen är dyr tycker jag. Min kostade 1 500 kr men då är den på 180 cm stam. Du kan få en billigare som är lägre eller mer som en buske. Jag lägger hellre lite mer pengar på ett träd på en bra plantskola och får det jag vill ha.

Ha en skön helg!

kram louise

LyckligaPraliner sa...

Har också en Hosta som fått flytta tillfälligt till komposten och där verkar den leva ljuva livet. Hoppas det går bra med hönsen :)

Alen Trädgård sa...

Kan bara gratulera till fina inköp:) Clematis 'Wessterplatte' är en favorit här blommar den konstant från midsommar tills frosten tar den;)) Ha det gott/Monne

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Snygg hosta, det kan man inte få för många av.
Låter så spännande med dina höns!!! Ska bli roligt att följa detta "äventyr" :-)
Ha det gott. /Ingela

Tant Otteskrufv sa...

Du, den var riktigt blå den! Blommar den redan? Jag tycker det är knepigt med färger och vill helst köpa växten när den är i blom så man ser att det blir rätt.

Merja sa...

Jätte fina! Vad har du varit på för äventyr nu???

Sussie sa...

Oj så fin den blåa klematisen är :)

Gunilla sa...

Vilka fina växtcal du gjort.
Det är så roligt med nya växter i trädgården.
Multi Blue har jag två stycken av och de har överlevt och har börjat komma igång. De har ju så fina blommor.

Jag gillar funkior ochså de har jag ett antal av men den du köpt har jag inte. Det finns ju så fantastiskt många sorter av funkior.

Ha det gott
Gunilla

AnnCharlotte sa...

Det är kul att shoppa......extra kul att shoppa växter ;)

billan sa...

Härliga men dina fina inköp!
Må så gott och ha en fin vecka!