måndag 25 januari 2010

Frö

Fröbeställningen är på väg.

Det vart inte många.

Men det hade jag som sagt redan bestämt.

Här är fröerna som jag vill ha.

Zinnia Thumbelina, tummelisa

Fjädervallmo somniferum laciniatum "crimson feathers´

Jag skulle ha skrivit upp det på ett papper för tydligen var det

fler x i katalogen en vad jag hade beställt.

Så nu vet jag inte vilka jag skulle ha och inte.

Det var några fler men det får jag berätta när fröerna kommer.

Tomat och gurka minns jag i alla fall

7 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Det är inte bra när minnet sviker:) Du får tala om sedan vilka andra det var när du får dem:)Ha det gott/Monne

Bea sa...

Härligt! Då har vi ngt att längta till, när alla sådder skall spira och så småningom blomstra :)
Kram / Bea

AnnCharlotte sa...

Då blir det kanske en och annan överraskning när de kommer ;)

Lilla My sa...

Frön har det också blivit beställda här hos mig och en del har också blivit köpta så nog har jag att så i år också. Kul!
Ha det gott.

Synnøve. sa...

Tomat och gurka funderar jag på med. Är det svårt att få dem att gro?

Britt sa...

Synnove: Jag tycker att tomater är lätta att få att gro, även gurka fast i fjol misslyckades jag med dem vet inte vad som hände, men dåligt med gurka vart det i alla fall//Britt

Hannele på Hisingen sa...

jag är för slarvig för frön..