söndag 8 november 2009

Pyssel

Jag har känslan av att jag har fler lediga helger nu än tidigare.

Det har sina förklaringar.

Men känslan är härlig. Är det ledig helg igen.


Idag har jag varit ute och plockat rönnbär.

När jag var på besök hos vårt lilla röda hus, hade hon så fina band av rönnbär.




Idag var det min tur att göra rönnbärs band.



Hängde upp ett par i köks fönstret.


Även mitt moss hjärta vart klart.
Krävs lite fin pustsning innan jag kan hänga upp det.
Men i stort sätt är jag nöjd.
Skulle vilja göra ett litet, som jag kunde lägga på pappas grav.




12 kommentarer:

SKOOGSTROLLET sa...

Det ser så fint ut med både rönnbärsgirlanger och ditt mosshjärta. Det enda jag har funderat på är hur länge rönnbären håller sig fina? För mina som jag la på ett fat har skrumpnat ihop och ser inte mycket ut för världen. Finns det något knep att bevara dem stinna ett längre tag?

Merja sa...

Jätte fint Britt!!!
Visste väl att det fanns en hel del pyssel i dig med;))
Har också tänkt att trä rönnbär på tråd...men vad blev det av det...inget!
Snart dags att leta fram pepparkaksformarna.
Ses i morgon bitti.Kram

Åsa sa...

Tack för tipsen- är ledig i morgon.. så kanske ska jag pyssla..=) jag med! vackert hjärta o fint pärlband! / kram åsa

Alen Trädgård sa...

Åh vilket vackert mosshjärta du gjort. Har du haft något nät eller något som stomme? Rönnbärshalsband har jag tänkt att göra i hur många år som helst men det har ännu aldrig blivit av, ska kanske försöka mig på det i år.

AnnCharlotte sa...

Så fint hjärta.
Och fina rönnbärsband, men mycket pill med att trä dem, eller hur?

Gummans Trädgård sa...

Så fint det blev...hjärtat.
Kanske jag ska ta mig en tur till skogen.
Ha det bara gott.

Villa Solgården sa...

Så pyssligt! Jättefint med hjärtanet och rönnbären i fönstret!

Bea sa...

Så flitig du varit. Trevliga rönnbärsband som ger färg i nu i höstmörkret. Sött hjärta och det är så roligt att göra sker med mossa :)
Ha det gott! / Bea

billan sa...

Fint pyssel du gjort! Jag har i flera dagar planerat göra girlanger av nypon,inte kommit till skott än......
Må så gott!

MariaKF sa...

Men vad fint!!!! Rönnbärens lysande röda färg blir man ganska glad av - ganska, skrev jag...hm...det är svårt att vara riktigt glad under den här årstiden.

Inger sa...

Visst var det fina band E-M hade. vi var där i söndags o fikade och då fick jag se dem. Har du läst hennes bok ännu? Jag har börjat och har svårt att sluta, läser så fort jag får möjlighet.
Var det en bra på föreläsning jag aldrig blev med på?
Kram Inger

Britt sa...

Inger:
Du gick miste om något när du inte var med på föreläsningen. Den var riktigt bra.
Nu väntar jag bara på att du skall höra av dig om Taktil :) //Britt