onsdag 15 april 2009

Vintergäck

För några dagar sedan kom de.

Vintergäcken.

Detta är 3e säsongen jag har dem.

Och hittills har det blivit 3 nya för varje år.

Som jag tidigare skrivit.

Har jag fått dem av en ungdomsväns mamma.

Jag hade sett dem i hennes trädgård tidigare.

och en dag när jag skulle på massage fick jag se henne i trädgården.

Så jag stegade över till henne och frågade vad det var för fina blommor

och fick på det viset med mig en tos hem.

Och glad är jag för det varje år.

I dag väntar jag på att solen skall komma fram så jag kan gå ut och

hålla på i trädgården.

Ha det bra allihopa.

9 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Mina försvinner..

Tusenfröjd sa...

Tack för att du kikade in hos mig! Vilka härliga vintergäck. Jag gillar färgen gul, man blir så glad av den framför allt på våren:-D

Ha det så gott!
Liv

Merja sa...

Roligt med din vintergäck. Fint bild, det riktigt lyser om dom:)
Köpte några lökar i höstas som jag grävde ner...hade tydligen ställt ett av fågelbaden på samma plats... Så mina blev lite sena;)

karina sa...

Visst är de vackra och här växte de mer av dem i skogen än på tomten, så spaden har använts och jag har gjort mig ett ställe där de kan få breda ut sig.Härligt är det att gå runt i trädgården och för var dag så har något nytt kommit upp ur jorden. Ha det gott, Karina.

karinastradgardsblogg.se

Lotta sa...

Fniss - så du har också "andras växter" i din trädgård :) Visst är de söta!! Jag köpte en påse i höstas och i år har jag njutit av de söta gula bollarna :) Må så gott, kramen

Sussie sa...

Ja det är en härlig blomma, kan man ha den i stenparti? Ha en bra dag, kram

Birgitta sa...

Vilka fina vintergäck. Det är så roligt när våren är på gång. Här hos oss är den lite senare. Vi har fortfarande lite snö kvar i skogskanten och isen ligger på sjön.
Vad roligt att du vill vara med på Fay it forward. Då ska du också publicera den på din blogg och skicka din postadress till mej, så jag vet vart jag ska skicka gåvan inom 365 dagar. Min mailadress finns på bloggen.
Ha en bra dag.
Kram Birgitta

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Härligt när de små solarna dyker upp. Här har de blommat över nu.
Trevlig helg
Birgitta

Annika Christensen sa...

Otroligt vilken skillnad det är just nu i våra trädgårdar.
Våra sippor är snart över.
Lyckost dig.
Här går det alldeles för fort.
Ha det gott
Annika