torsdag 19 februari 2009

Tack

Ibland blir man så glad för det lilla.

Fast idag var det inte det lilla.

För mig betydde det jättemycket.

Jag kom hem från jobbet och var väldigt trött.

Men min underbare lille son hade städat hela huset.

Det var så fint.

Dessutom fixade han kvällsmaten.

Och sa till mig att gå och lägga mig och läsa tidningen.

Och idag hade ju Hem ljuva Hem trädgård kommit.

Så jag löd honom direkt.

Tänk vad glad man kan bli när barnen vet precis vad man behöver.

Ha en bra kväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst blir man glad när de hjälper till utan att man bett om det....det betyder mycket att kunna lägga sig utan att göra alla måsten. Ha det gott med tidningen nu!//Helén

Merja sa...

Så härligt det lät! Visst kan dom..bara de vill;))

Anonym sa...

Vad härlig! Ibland har de alldeles rätt tajming.
Det är allt en jobbig tid nu tycker jag, även om det känns skönt när ljuset kommer tillbaka. Ha en bra kväll. /Anette