lördag 31 januari 2009

Stegjakt

Av kommunen fick vi i år en stegräknare.

och i samband med det har det ordnat olika gå sträckor.

Som vi som personal skall gå och dessutom få något litet pris.

Vi på mitt jobb har hängt på.

Och tänk vad mycket roligare det har blivit att promenera.

Bara man har en liten sporre så kan man göra bra mycket.

Så nu är det bara att kämpa på.

Vi har så att vi ser vad de andra lagen presterar och hur vi ligger till i tabellen.

Det gör det hela ännu roligare tycker jag.

För jag har nog en liten tävlings människa boende i mig.

Ha en trevlig helg allihopa.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har funderat på att införskaffa en stegräknare...tror att bara jag har den så kan det sporra mig att trava på...men...jag känner mig ganska nöjd med mig själv för jag går alltid på kvällen 5 km i rask takt! Såg att du varit i Göteborg...jag bor 25-30 minuter norrut...är du i krokarna får du höra av dig så kan du få se min trädgård...när jag anlade den var den väldigt annorlunda...nu har sten kommit på modet...ja, ja...det är växtkraft här i alla fall...Runåbergs fröer ligger inte många km härifrån...känner du till dem?
Ha en skön lördagskväll!
Kram,
Bella

Anonym sa...

Det var ju ett smart sätt att få personalen i rörelse...och om ni får priser på det....det är ju bara en bonus!!! Helén

Hjärtat Mitt sa...

Vi har haft en likadan tävling i vår kommun. Men det dåliga var att man kunde fuska med stegräknarna och bara skaka på dem. Undras just hur många som gjorde det?
Annars tycker jag att det är en väldigt bra idé.
Och kanske promenerar man mer tillsammans på rasterna på jobbet oxå.
Ha en fortsatt skön helg!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Britt sa...

Bella
Det är ju jättebra att du går varje dag. En stegräknare kan nog sporra dig ytterligare.


Helén
Ja en extra present till hela laget skulle det visst bli.

Hjärtat mitt
Det är likadant här att man skulle kunna fuska. Men men det får väll stå för var och en.

Merja sa...

Visst blir man sporrad! Ska ut och gå en sväng strax. Såg att du låg bra till:)

Drakskeppsskolan sa...

Jag använde min stegräknare för ett år sedan. Det var kanon och jag har bara glömt bort den. Toppen, den ska på igen!!!

Åsa sa...

sant o vilken bra present- jag har också en..som jag använder ibland! / kram åsa

Annika Christensen sa...

Kul grej. Har länge tänkt skaffa en sådan för att se hur mycket jag rör på mig. Nu går jag ju med hundarna nästan varje dag.
Hmm..
Blir till att köpta en tror jag.
Ha det gott och trevligt på era promenader.
annika