lördag 22 november 2008

Vilken härlig morgon

Har precis kommit in från morgon promenaden med gossen.

Och vilken morgon.

De som känner mig vet att kyla och mörker inte passar mig.

Jag fryser nästan alltid denna årstid.

Men denna morgon var underbar.

Den lilla snön som har kommit knarrade så härligt under skorna.

Det bet lite lagom i kinderna av kylan.

Och skenet skall vi inte tala om, lite likt som jag föreställer mig att julaftons morgonen

skall se ut.

Solen som höll på att ta sig över talltopparna.

Sådana här mornar skulle det vara varje dag.

Denna morgon ger mig en bra start på min lediga dag.




I lyckoriket är skrattet kung.

5 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Jag har något till dig.

Kram Mari i Marieholm

Merja sa...

Låter som en härlig morgon.
Inte många inägg att läsa hos dig...inte hos mig heller på ett tag. Men nu är datorn fixad igen:))

Anonym sa...

Härligt med fina morgonstunder!
Men, inget vidare med vinterkylan, inget som gör mig glad heller, men sån tur finns det varma yllesockor och tröjor ;)
Önskar dig en riktigt skön första advent! Bea
http://beas.tradgardsblogg.se

Anonym sa...

hej hej!! Du har en överraskning på min blogg:)

Anonym sa...

Härliga morgnar är guld värt.