tisdag 19 februari 2008

Vintergäck

Jag har sett på flera blogg sidor vad era Vintergäck har kommit långt.

Men när jag var ute här om dagen så fick jag se dessa 3, jo de är 3 st i år.

Förra året hade jag endast 1 blomma men i år slår de till med 3 st:).

Jag har fått dessa av en gammal barndoms väns mamma.

Jag såg hur det blommade som en gul matta i hennes rabatt.

Så en gång när jag såg henne ute i trädgården, tog jag mod till mig och frågade om jag inte kunde få lite av de vackra blommorna.

4 kommentarer:

Marina sa...

Det är nog bara början! Om vintergäck trivs så sprider dom sig ganska mycket. Söta är dom.

Anonym sa...

Jag ser att du lyckats lägga in en bild nu iallafall=)Söta små vintergäck oxå.Såg en gul matta i en trädgård häromdagen./Karin

Merja sa...

Du gjorde helt rätt!! Man måste tuffa till sig ibland när man vill ha nått speciellt:)
Kram

Anonym sa...

Men så roligt att de kommit.. jag har en likandan historia nästan. =). men jag fick mina av min mamma förra våren som hon grävt upp hos sig. Men de blommar med tre blommor i år.. är så fint. Ha det gott Monica..