onsdag 9 januari 2008

Träning

Idag har jag varit och anmält mig på kommunens gym.

Har fått mer och mer ont i ryggen den senaste tiden.

Det gör till och med ont när jag har varit ute och gått.

Så jag tänkte, här måste göras något så ryggen är ok till gräv säsongen.

För som jag tror har jag massor av att gräva i vår.

Jag har ju en sjö som ej skall vara här och den måste jag ta i tu med till våren.

Inte för att jag vet hur jag skall få till det men någon typ av slangar måste nog grävas ned som kan leda bort vattnet.

Och på det viset måste jag även gräva ett dike.

Så gräva måste jag.

Idag kom den efterlängtade frö katalogen.

Vad jag har tittat i den.

Och kryssat för och räknat och plockat bort.

Nu tror jag att jag är nere i ett rätt ok antal.

Fast innan katalogen kom skulle jag ju inte beställa något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men kära nån.. har du en sjö.. bygg en damm..=)) absolut!=)/åsa

Britt sa...

Ja det kanske man skulle göra. Det är ialla fall tråkigt att ha gården full i vatten där det ej skall var något vatten.//Britt