lördag 22 december 2007

Lands byggd

I dag har jag riktigt varit ute på lands byggden och åkt.

Jag ångrar mig så att jag inte hade med mig kameran.

Det var så många fina julbyar att ta bilder på.

Julgranen hämtades och stuvades in i bilen.

Så i morgon skall den kläs med att möjligt och omöjligt.

Har ingen direkt stil på kulorna.

Det är en allsköns blandning mellan köpt och ärvt.

Även en del som barnen gjorde när de var små hänger med.

Julgrans mattan har mamma gjort och den är jag glad för.

Hon gjorde den till mig när jag var ca 14 år.

Jag var helt bombsäker på vid den tiden att någon julgran skulle jag aldrig ha när jag vart stor.

Så jag tyckte inte hon skulle göra någon matta till mig.

Men mamma var klok och gjorde en till mig i alla fall och det är jag glad för idag.

För vad vore en jul utan julgran?

Inga kommentarer: