måndag 26 november 2007

Årligt bak

Då var det dax för det årliga pepparkaks hus baket.
Den infaller på Onsdag.

Merja och jag har bakat pepparkakshus i 15 år så vi får väll säga att det är tradition.
Mina pepparkakshus blir alltid snea och vinda medans Merja alltid får sina bra, men det är sådant man får leva med.

Det är i alla fall en rolig em tycker jag.
Det är också roligt att barna är med även om några tycker det är godast att äta deg.

Idag är pepparkaksdegen gjord så nu får den ligga och dra sig till Onsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja inte kan vi göra snölyktor än.. så mycetk snö har vi inte...
pepparkakshus..gjorde vi förr..när barnen var små.. men de sista åren så har det blivit dåligt med hus..=)
Det där med att behärska kaos var inte dumt..=))/åsa

Britt sa...

Jag läste det någonstans och tyckte det passade in på mig. Det är alltid ett lite lagom kaos omkring mig, men jag tycker att jag fixar det rätt bra.