onsdag 11 juli 2007

Det går framåt

En namn lös ros från min trädgård. Fick en av svärmor.
I dag var jag inne på denna sida på endast 10 minuter, det tar sig. Jag berättade för en vän att jag försökte skaffa blogg, hon fick sig ett gott skratt. Hon vet min färdighet till datorer.


Igår såg jag att det är öppen trädgård till helgen, har 3 inplanerade skall försöka få med mig Peter, Merja har ju åkt på semester då.


Igår delade jag min dillpion i flera delar den hade växt ihop med blå iris. Hoppas att det inte är något problem med delningen. Det vart även några rötter över dessa grävde jag också ner, kan det möjligen bli något? jag har ingen aning.


Har lånat några böcker på bibblan.

Tänkvärda trädgårdar av Pia Schmidtbauer En bra bok.

Stadens Odlare Nordiska museets och skansens årsbok.

Att plantera och anlägga en trädgård Olle Helling

Trädgårdsguiden Gunnel Carlsson

Walking London´s Parks and Garden, Geoffrey Young

Trädgården vid drömmens, Sten Dunér och Katarina Dunér


Jag vart så glad 2 st har hittat min blogg.Tack att ni skrev så jag fick se att andra kan se Sidan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla gumman. Hittade hit direkt, det var inga problem alls som du trodde. Kommer följa ditt bloggande och hoppas jag kan få lite tips av dig.
Ha de bra. Kram Inger

Britt sa...

Det måste ju vara det där med vanan. Men jag är ju glad att den finns där ute någonstans. Kram vi hörs och syns.

Anonym sa...

Men här är du ju! Kul att du var inne och hälsade på mig =) Och om att vara ny - det är vi alla någon gång... Jag tycker din blogg är så fin så =) Spännande med rabattkant av tegelstenar - kan du inte ta ett foto och visa? Önskar jag också kunde ramla över tegelstenar, har fått för mig att jag skall bygga en växtskåp - om det regnar på semestern.. Fin ros du har. Har du läst några inlägg hos mig så vet du säkert att vi har Rådjur och då är det svårt med rosor, avundas dem som inte har Rådjur... Ha det så bra.

Britt sa...

Jag såg bilden av växtskåpet. Väldigt snyggt. Jag tror att du far en fin semester. Ha det så bra.

Merja sa...

ÄNTLIGEN hittade jag din blogg efter mycket letade...men det var det värt!Har lagt in den som en favorit. Måste säga att du är alldeles för blygsam.Du är ju ett riktigt datafreak.Det finns redan en hel del att läsa och se efter så kort sund.Blir sugen att själv skaffa en.
Har bara hunnit titta lite snabbt i Trädgårds Guiden men det finns en hel del Trädgårdar som vi måste besöka!!Lycka till med din blogg.Kram Merja